Press / PRESS / Succé för LivingGreens kampanj till förmån för skogen

Succé för LivingGreens kampanj till förmån för skogen

Pressmeddelande från LivingGreen.se 2010-12-21

Succé för LivingGreens kampanj till förmån för skogen

LivingGreens julkampanj till förmån för skogen blev en succé. I samarbete med kända svenska varumärken som bland andra Kungliga Operan, Björn Axén och Camilla Norrback erbjöds LivingGreens medlemmar att köpa hållbara julklappspaket där hela intäkten oavkortat går till insamlingsstiftelsen www.ettklickforskogen.se.

LivingGreens julkampanj ”Julklapp till skogen” engagerade många medlemmar som passade på att handla sina klappar och samtidigt bidra till att köpa loss gammelskog i Sverige. En del paket tog slut på bara några timmar.

Edit Künstlicher, grundare och chefredaktör för LivingGreen.se säger:
”Vi är glada och stolta över att kunna bidra till att stödja Ett klick för skogens arbete. Det känns viktigt att göra något konkret för att bevara den biologiska mångfalden i vår natur. Vi kommer att fortsätta arbeta för att kunna erbjuda förmåner till våra medlemmar och samtidigt bidra till en god sak"

Kampanjen genomfördes i samarbete följande varumärken som generöst bidrog med gröna klappar till förmån för den biologiska mångfalden och gammelskogen i Sverige.

• BjörnAxen
  • Camilla Norrback
  • DemCollektive
  • Estelle&Thild