Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d30197/public_html/components/libraries/cmslib/spframework.php on line 101

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d30197/public_html/components/libraries/cmslib/spframework.php on line 107

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d30197/public_html/components/libraries/cmslib/spframework.php on line 644

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d30197/public_html/components/libraries/cmslib/spframework.php on line 645

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/d30197/public_html/components/libraries/cmslib/spframework.php on line 653
LivingGreen.se nominerar tre kvinnor till LivingGreen Award 2011
Press / PRESS / LivingGreen.se nominerar tre kvinnor till LivingGreen Award 2011

LivingGreen.se nominerar tre kvinnor till LivingGreen Award 2011

Tre kvinnor nominerade till LivingGreen Award 2011

LivingGreenAward_header_520x220

Vi älskar grönt och vill lyfta fram tre kvinnliga inspiratörer som gör det roligare och lättare för oss att välja rätt. LivingGreens läsare har under perioden
8-20 mars möjligheten att rösta fram den som ska få detta prestigefyllda pris.

Vinnaren utses på LivingGreens festliga 2års jubileum på SoStockholm den 29 mars.

Bland talarna finns Electrolux miljöchef Cecilia Nord, Åsa Domeij miljöansvarig på Axfood, Patricia Rawecka grundare Gro Play & Design och Johan Hellström, vd på Björn Axén.

Kriterier för nomineringen: En kvinna som genom sitt arbete eller genom handling inspirerar till ett grönare liv.

De nominerade är:

Gudrun Sjöden

Motivering: Gudrun Sjöden har klätt och inspirerat kvinnor sedan 1976 och var tidigt inne på ekologisk odlad bomull. Idag inspirerar hon kvinnor världen över med sina färgstarka skapelser. Kvinnor kan idag välja att handla ett nytt plagg eller ett Vintageplagg på Gudrun Sjödens hemsida. Genom en genomtänkt miljöstrategi tar hon modevärlden till nya höjder och gör det lätt för oss att välja rätt. www.gudrunsjoden.se

Elsa Billgren

Motivering: Elsa Billgren är tokig i Vintage och bloggar om sin passion på fashionabla ELLE.se. Med sin charm och personliga stil inspirerar hon oss att våga satsa på second hand. Elsa har gjort det hett för en ung målgrupp att adoptera äldre plagg och våga sticka ut. Hon inspirerar tusentals kvinnor varje vecka genom sin blogg och som Antikdeckarnas första vintigeexpert någonsin. Elsas blogg: http://elsa.elle.se/

Carola Magnusson

Motivering: Carolas Magnusson, känd som EkoCarola,· brinner för ekologisk och närodlad mat. Hon är mest känd som mat-tanten som tog fighten för mat utan tillsatser i skolköken i TV4 serien Matakuten. Hon inspirerar oss även genom att skriva böcker om ekologisk mat. Idag driver Carola ett flertal företag och erbjuder hundratals svenskar ett ekologiskt lunch alternativ.
www.carolaseko.se/

För mer information kontakta:

LivingGreens grundare Edit Künstlicher
edit@livinggreen.se