Press / PRESS / LivingGreen utökar samarbete med secondhand sajt

LivingGreen utökar samarbete med secondhand sajt

Pressmeddelande 2011-08-09

LivingGreen.se utökar samarbete med secondhand sajt

Det gröna webbmagasinet LivingGreen.se utökar sitt samarbete med köp- och säljsajten Loppi.se och erbjuder sina ClubGreen-medlemmar att annonsera på Loppi.se gratis, året ut.

“Vi vill inspirera fler att ta sig över tröskeln och sälja istället för att slänga. Det förlänger livet på redan tillverkade prylar. Att köpa och sälja second hand är både lustfyllt och klimatsmart, menar LivingGreens grundare Edit Künstlicher”

LivingGreen.se vill tillsammans med Loppi.se uppmuntra  barnfamiljer till sälja istället för att slänga sina prylar.
LivingGreens medlemmar kan nu lagom till skolstarten sälja (och köpa) sina prylar på Loppi.se helt gratis. Samarbetet gäller fastpris-annonser året ut på Loppi.se.

För mer information kontakta:
Edit Künstlicher – grundare LivingGreen AB

edit@livinggreen.se
www.livinggreen.se

Om Loppi.se
Loppi.se är en nytänkande köp-och säljsajt för prylar och kläder för barn. Hos oss ska familjen göra bra affärer och samtidigt göra en insats för planeten. En procent av våra intäkter kommer oavkortat att gå till bra projekt och organisationer för barn och/eller miljö.

loppi_logga_crop

Om LivingGreen
LivingGreen.se
är ett grönt webbmagasin och en medlemsklubb. Magasinet skriver för medvetna kvinnor i Sverige. Målet är att göra det enklare och mer lustfyllt att göra gröna val i sin vardag. LivingGreen jobbar efter sin egna 90/10-modell. Det innebär att motivera 90% av konsumenterna att göra 10% grönare val. Det har positiv inverkan på miljön, hälsan och plånboken. Det gör att fler vågar prova det gröna.

1.LG.sepayoffLogo_250