Annons

Ystad erbjuder vita  stränder
Vinnande semestertips
i Sverige
Det råder inga tvivel om att det finns gott om härliga och annorlunda ställen att semestra på i Sverige. Det har ni läsare bevisat med många inspirerande och spännande semestertips. Här är de vinnande tipsen!

Efter noga urval har vi utsett fem vinnare som blir lyckliga ägare av våra fina goodie-bags. De kriterier vi tagit fasta på när vi utsett vinnarna är annorlunda, hållbart och avslappnande semestermiljö.

Cykla på Visingsö och mata hästarna
Visingsö är pärlan i Vättern

Mitt bästa semestertips är Visingsö. Den lilla bilfria ön i Vättern erbjuder härliga bad, spännande borgar, fina cykelvägar och många hästar att mata med gräs! Båtresan från Gränna blir ännu godare med en strut närproducerade polkagrisar i fickan. Ett perfekt resmål som inte anstränger varken plånbok eller miljö i så hög utsträckning.

Vinnare: Karin Salander

Fridfullt att paddla i fjällen
Paddla i fjällen ger ro

Mitt bästa semestertips är att vandra i fjällen. Ett år tog vi in på ett pensionat i Dalarna. På dagarna vandrade vi och tog med goda matsäckar. En dag red vi på fjället. Efter halva ridturen stannade vi i ett vindskydd och gjorde fläskpannkaka och kokade kaffe över öppen eld. En annan dag var vi med på bäversafari och paddlade kanot. Det var en av de härligaste semestrar jag haft trots att det inte innebar medelhavsvärme och poolbad.
Vinnare: Hedvig Christiansson

Höga kusten är en pärla enligt Carola Lindström

Höga Kusten erbjuder variation
Mitt bästa semestertips är Höga Kusten. Där finns allt man kan tänka sig; dramatisk natur, magnifika utsikter, härliga havsbad, klippor att sola på, pittoreska stugor, shopping, spännande konst och aktivt uteliv. Ena dagen kan man ligga och slappa på Rotsidan (naturreservat med vidsträckta hällar, red amn), nästa dag kan man klättra längs Skuleberget. Regnar det kan man besöka Paradisbadet med Sveriges längsta vattenrutschbana. Njut av god lax på Näske krog eller prova surströmming på tunnbröd. Hyr en stuga på Ulvön eller sov i Högbondens Fyr. Du har aldrig tråkigt i Höga Kusten.
Vinnare:
Carola Lindström

Besök Pippi på Gotland
Gotland ett vackert paradis för barnen

Mitt bästa semestertips är såklart Gotland! Sveriges absolut vackraste plats, både för barn och vuxna. Förra sommaren åkte vi dit hela familjen. Vår dotter som är 3 år älskade hela semestern. Vi åkte till Kneippbyn och hälsade på Pippi, åkte karuseller och hade det mysigt. Andra dagar slappade vi vid stranden, badade i havet eller strosade runt i vackra Visby. En kväll åkte vi på tornerspel, det var verkligen en höjdare! Även medeltidsmarknaden var helt suverän med bland annat gycklare som uppträdde.

Vinnare: Camilla Lagerman

Exotiska Ystad
Mitt bästa semestertips i Sverige är Ystad! En liten pärla i Sverige med sin unika, historiska, atmosfär och speciella trähus. I Ystad finns Sveriges playa – kilometerlånga, vita, sandstränder. Det finns flera sevärdheter bland annat Sveriges bäst bevarade kloster, de mystiska Ales stenar, slott, herrgårdar, muséer och Cineteket (filmmuseum, red anm). Ystad är exotiskt!

Vinnare: Hanna Svensson

Vi vann fem välfyllda Goodiebag:
Karin Salander tipsar om Visingsö
Hedvig Christiansson tipsar om att vandra i fjällen
Carola Lindström tipsar om Höga kusten
Camilla Lagerman tipsar om Gotland
Hanna Svensson tipsar om Ystad

Kommentarer (4)Add Comment
Fantastiskt trevliga semestertips
Gillar verkligen alla tipsen även om jag kanske skulle vara lite orolig för mygg i de tipsen från norra delarna av Sverige.
Skrivet av tjorven, juni 11, 2010
Önskar att jag vunnit!
Toppentävling!
Önskar att jag vunnit den fina goodiebagen! Grattis till er fem som vann!
Skrivet av Karin N, juni 11, 2010
JAAA!!!
Fasen vad kul!!!! För resten ska jag och min man och våran 9 månaders bebis till Visingsö om tre veckor... ;-)
Karin Salander
Skrivet av Karin Salander, juni 12, 2010
Underbart!
Roligt med tips från medlemmar! Det blir mer personligt. Vi ska åka till Skåne och kanske tar en sväng förbi Ystad eftersom det verkar vara så mysigt!
Skrivet av Alexandra Granström, juni 16, 2010

Skriv kommentar
mindre | större

security code
Skriv bokstäverna ovan i textrutan nedanför